torsdag 29 december 2016

Fast i skam


Inte så farligt som rubriken låter. Jag hade en tid funderat på att börja kolla den populära norska ungdomsserien Skam, men inte riktigt kommit mig för. Här i julhelgen rådfrågade jag den yngre generationen om jag borde och joo visst, enligt 20-åringen så var säsong 1 och 2 absolut sevärda. Så nu när man kan ha långa, sena kvällar för sig själv så började jag titta och joo, det är bra! Det är en serie om ungdomsrelationer, och relationer är ju alltid intressanta och även rätt komplicerade och kanske alldeles särskilt i ungdomsåren. Serien låter mig uppleva lite av ungdomens känslovirrvarr igen. Härligt och omvälvande. Tårar som bränner bakom ögonlocken, känslohugg i maggropen, skämskuddebehov, glädje över revolutionerande starka tjejer och stark vänskap. Jag har konsumerat säsong ett och fortsätter ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar