tisdag 31 januari 2017

På jobbet


Här spenderar jag rätt många timmar i veckan. Det här är min egen hörna på jobbet, min vrå i rummet som jag delar med tre andra. Högar av papper, två skärmar, två telefoner, kalender och färggranna lappar. Anslagstavlan försöker påminna mig om det viktiga, barnen, almanacka, projektbeskrivning, att andas och dansa ibland, goda vänner och bästa arbetskamraterna samt en schemaläggning över arbetsuppgifterna som jag håller på med och som ligger framför mig. Anslagstavlan fungerar som en mindmap för arbetet men också som ett mindset för mitt välmående.

Mittemot mig sitter fina Nina, som jag saknar så fort hon inte är på plats. Snett bakom mig sitter Anna som jag också samåker med till och från jobbet, det är lite Piff och Puff över oss. Och i rummet kan man också varannan vecka hitta den mycket kloka och sympatiska mannen Kent som är lite av  en motpol till de tre högljudda, pratglada tjejerna i rummet. Mitt jobb är ibland riktigt roligt och det  är dessutom hundra gånger trevligare och roligare att komma dit när jag vet att ni är där med mig!

Sen finns det ju fullt med andra trevliga personer på jobbet också som jag får diskutera med på kaffepauser och lunch. Tack för att ni i Närpes tog emot oss så bra när vi kom som hemlösa från Korsnäs och Kristinestad.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar