tisdag 4 juli 2017

Underbart är nu

Snart en veckas ledighet i bakspegeln och det har varit underbart skönt. Det känns nästan som att jag redan på den här tiden har fått tanka och fylla på med allt det som semester och ledighet för mig innebär. Sovmorgonar, soliga dagar, några timmars jobb på gården, barnen har haft mer kompisar än vad som ryms i vardagen annars, jag har fått två nätter på villan, simmat i havet, soltorkat på klippor, bastat, åkt båt m.m. Lördagen var en riktigt festdag i Korsnäs, när kommunen firade 130 år och Finland 100 år med en storslagen, härlig fest i bästa sommarvädret på fotbollsplanen. Vi satt på filten och njöt av programmet och vädret. På kvällen fick också jag och mannen åka på fin middag med andra i festsällskapet. Restaurang Strand-Mölle levererade en superb trerättersmiddag på lokala råvaror och stämningen var på topp.
 
När nu också barnens kusin Hakan landat för sommarbete i Harrström så känns det riktigt bra. Barnen solar sig i hans uppmärksamhet och jag njuter av att ha en 17-åring omkring mig som håller mig ajour med nutiden och framtiden.
 
Igårkväll fick vi också hem en annan ny liten familjemedlem. Nästan genast när Sigge for till katthimlen för några veckor sedan, bestämde vi att vi nog skulle ta en ny katt så snart som möjligt. Mest för Pansars skull, han som alltid haft kattsällskap sedan han föddes. Så nu har den lilla underbara prinsessan Shakira flyttat hit. Och hon är redan accepterad, omtyckt och till glädje för oss alla.
 
Underbart är nu!
 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar